Spotkanie ze Św. Mikołajem

W dniu 4.12.2015r. w przedszkolu odbędzie się spotkanie ze Św. Mikołajem. Serdecznie zapraszamy.

Zajęcia logopedyczne

W przedszkolu oprócz codziennych zajęć wychowawczo-dydaktycznych odbywają się również zajęcia logopedyczne, które prowadzi Pani Anna Musiał. W każdy piątek w godzinach od 8:00 do 13:00 dzieci bardzo chętnie ćwiczą buzie i języczki. Zajęcia prowadzone są w formie zajęć grupowych w oddziałach przedszkolnych oraz w małych grupach 3 i 4 osobowych.

Konsultacje logopedyczne dla rodziców w każdy piątek w godzinach pracy logopedy.

W dniach:

- 13.11.2015r. konsultacje dla rodziców dzieci z grupy III (5-6 latki)

- 20.11.2015r. konsultacje dla rodziców dzieci z grupy V i VI (5-6 latki)

- 27.11.2015r. konsultacje dla rodziców 4-letnich

- 4.12.2015r. konsultacje dla rodziców dzieci 3-letnich

Konsultacje w godzinach popołudniowych w dniu 16.11.2015r. (poniedziałek) od godziny 15:00.


Porady logopedy:
1. Mówmy do dziecka, już od pierwszych dni jego życia, dużo i spokojnie. Nie podnośmy głosu zwracając się do niego.
2. Nasze wypowiedzi powinny być poprawne językowo, budujmy krótkie zdania, używajmy prostych zwrotów, modulujmy własny głos.
3. Kiedy dziecko wypowie jakieś słowo, zdanie starajmy się rozszerzyć jego wypowiedź, dodając jakieś słowa.
4. Mówmy dziecku co przy nim robimy, co dzieje się wokół niego. Niech mowa towarzyszy spacerom, zakupom, pracom domowym.
5. Mówmy do dziecka zwracając uwagę, aby widziało naszą twarz - będzie miało okazję do obserwacji pracy narządów artykulacyjnych (warg, języka). Karmienie piersią zapewni dziecku prawidłowy rozwój układu artykulacyjnego.
6. Od najmłodszych lat uczymy dbałości o higienę jamy ustnej. Pamiętajmy, aby dziecko nauczyło się gryźć i żuć.
7. Zwracajmy uwagę, aby dziecko oddychało nosem: w przypadku, gdy dziecko oddycha ustami, prosimy pediatrę o ustalenie przyczyny.
8. Odpowiadajmy na pytania dziecka cierpliwie i wyczerpująco.
9. Opowiadajmy i czytajmy dziecku bajki, wierszyki, wyliczanki. Uczmy krótkich wierszy na pamięć.
10. Oglądajmy z dzieckiem obrazki: nazywajmy przedmioty i opisujmy sytuacje prostymi zdaniami.
11. Starajmy się, aby zabawy językowe i dźwiękonaśladowcze znalazły się w repertuarze czynności wykonywanych wspólnie z dzieckiem.